Google Ads — co to jest i jak działa?

Reklama kontekstowa pojawiła się w 1997 roku, kiedy to Bill Gross wpadł na pomysł sprzedaży linków reklamowych w wynikach wyszukiwania i wdrożył go w wyszukiwarce Goto.com. Kilka lat później Google uruchomił podobną usługę reklamy kontekstowej — Google Ads. Kontekstowa reklama w wyszukiwarkach wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem reklamodawców, a Google z kolei wciąż się rozwija i oferuje nowe funkcje umożliwiające skuteczną promocję. W tym artykule przyjrzymy się, czym jest agencja Google Ads, jakie są jej cechy i korzyści.

Jak działa Google Ads?

Użytkownik wpisuje w pole wyszukiwania zapytanie, a w wynikach pojawiają się reklamy związane z poszukiwanym tematem. Reklamy tematyczne wyświetlane są również na stronach internetowych należących do sieci Google Ads Network.

Google Ads jest odpowiednie zarówno dla dużych, jak i małych firm. Jeśli chodzi o funkcjonalność, możesz wykorzystać platformę do przyciągania odwiedzających na swoją stronę, wprowadzania nowych produktów i promocji, promowania konkretnych produktów, a także zwiększania liczby połączeń od potencjalnych klientów. Wszystko to jest możliwe dzięki różnego rodzaju kampaniom i formatom reklam.

Rodzaje kampanii i formatów reklamowych

Cała sieć Google Ads (adwords) podzielona jest na dwie duże grupy:

  • Sieć wyszukiwania, która obejmuje strony wyszukiwarki Google, inne witryny partnerskie wyszukiwarki oraz usługi Google (Mapy, Zakupy itp.).
  • Contextual Media Network (CMN), na którą składają się witryny partnerskie i serwisy Google (Gmail, YouTube itp.).

Kampanie Google Ads obowiązują domyślnie w całej sieci, ale możliwe jest ustawienie wyświetleń tylko w sieci wyszukiwania lub tylko w KMS.

Google Ads posiada następujące rodzaje kampanii:

  • Kampanie w sieci wyszukiwania: reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania — reklamy są wyświetlane użytkownikom szukającym produktów i usług za pomocą wyszukiwarki Google.
  • Kampanie Contextual Media — reklamy graficzne na stronach internetowych i aplikacjach mobilnych. Mogą to być Smart Campaigns (które są łatwiejsze w konfiguracji i automatyzacji reklam), Standard Campaigns (które dają większą kontrolę nad ustawieniami targetowania) oraz Gmail
  • Campaigns (gdzie reklamy znajdują się w zakładkach Promotions i Social Networks w Gmailu).
  • Kampanie wideo — reklamy wideo w serwisie YouTube i innych serwisach.