CPC – Znaczenie kliknięć dla Twojej udanej strony internetowej

Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, każdego dnia przeprowadza średnio 20 miliardów wyszukiwań. Ponad miliard użytkowników korzysta również z innych usług Google, w tym Gmaila i Map. Liczby te pokazują, że użytkownicy ufają, że Google znajdzie potrzebne im informacje przy każdym wyszukiwaniu. W związku z tym, jeśli jesteś właścicielem firmy, musisz sprawić, aby Twoja strona była jak najbardziej widoczna dla użytkowników, tak aby pojawiała się na szczycie ich listy za każdym razem, gdy będą szukać Twoich usług. Najlepszym sposobem, aby to osiągnąć, jest użycie Search Engine Optimization (SEO), który jest zestawem strategii, które pomagają stronom internetowym uplasować się wyżej w wyszukiwarkach takich jak Google i Bing. Ten wpis na blogu wyjaśni, dlaczego koszt za kliknięcie (CPC) i koszt za tysiąc wyświetleń (CPM) są ważne dla sukcesu Twojej strony internetowej.

Co to jest CPC?

CPC to akronim oznaczający koszt za kliknięcie. Jest to model reklamy online, w którym reklamodawca płaci wydawcy, gdy ta ostatnia reklama jest kliknięta. Reklamy CPC pojawiają się na różnych platformach internetowych, takich jak sieci mediów społecznościowych i stron wyników wyszukiwania (SERP). Kiedy ktoś kliknie Twoją reklamę, zostaniesz obciążony przez platformę internetową hostującą Twoją reklamę. Więcej o CPC dowiesz się na https://sempai.pl/blog/czym-jest-cpc-co-ma-wplyw-na-cost-per-click-i-jak-go-obliczyc/.

Dlaczego CPC jest ważne dla twojej strony?

CPC (koszt za kliknięcie) i CPM (koszt za tysiąc wyświetleń) są ważne dla Twojej strony internetowej, ponieważ pozwalają mierzyć skuteczność Twoich reklam, jak również ogólną skuteczność Twojej strategii marketingowej. Możesz użyć tych liczb, aby dokonać korekt w reklamach, które doprowadzą do wzrostu współczynnika klikalności (CTR). Jeśli konkretna reklama nie dostaje wiele kliknięć, można dokonać modyfikacji (takich jak zmiana reklamy kopii, lub reklamy docelowego adresu URL), aż dostaniesz wyższy CTR. Można również użyć tych liczb do pomiaru skuteczności stron docelowych. Jeśli dana strona docelowa nie dostaje wielu kliknięć, możesz wprowadzić modyfikacje (takie jak zmiana treści strony docelowej, a nawet docelowego adresu URL reklamy), aż uzyskasz wyższy CTR.