Co to jest Canonical? Dlaczego ma to znaczenie dla SEO i oceny witryny przez Google
Google ocenia zawartość i autorytet Twojej witryny, aby zwrócić odpowiednie wyniki wyszukiwania, które użytkownicy uznają za przydatne. Im bardziej godna zaufania, wiarygodna i wysokiej jakości jest Twoja witryna, tym wyższy jest jej ranking w Google. Jakość i ilość treści w Twojej witrynie wpływa na jej widoczność w wyszukiwarkach, a także na to, jak postrzegają ją odwiedzający. I choć wiele czynników wpływa na ostateczną opinię Google o każdej witrynie, jej ocena „kanoniczna” odgrywa znaczącą rolę w określeniu, jaki autorytet ma Twoja domena. Czytaj dalej, aby zrozumieć wszystko, co musisz wiedzieć o tym ważnym czynniku, jeśli chodzi o SEO i rankingi Google.
Czym jest Canonical?
Kanoniczny to słowo, które pochodzi ze świata prawa, gdzie oznacza „autorytatywną regułę lub zasadę”. W kontekście SEO, „kanoniczny” oznacza „pierwotny” lub „oficjalny”. Może być więcej niż jeden sposób na link do tego samego miejsca docelowego z różnych stron. W tym scenariuszu jeden z tych linków jest kanoniczny, a pozostałe są niekanoniczne. Na przykład masz dwie strony, które mówią o psach: jedna o małych psach, a druga o dużych psach. Obie strony zawierają link do strony Dogs.com. Tutaj oba linki są niekanoniczne, ponieważ odsyłają do tej samej strony: dogs.com. Jeśli chcesz umieścić link do Dogs.com z obu stron, ale nie chcesz, aby linki były zduplikowaną treścią, możesz dodać tag rel=canonical do strony, która łączy się z Dogs.com, aby uczynić ją kanoniczną. Dzięki temu wyszukiwarki wiedzą, że link na tej stronie jest oficjalnym linkiem do Dogs.com, więc linki na drugiej stronie powinny być ignorowane. Więcej o Canonicalu, przeczytasz na https://sempai.pl/blog/canonical-co-to-jest-adres-kanoniczny/.
Dlaczego ma to znaczenie dla SEO?
Celem Google jest dostarczanie odpowiednich wyników wyszukiwania swoim użytkownikom, a dużą częścią tego jest określenie autorytetu lub jakości każdej strony. Algorytm Google wykorzystuje wiele kryteriów do określenia autorytetu strony, w tym jej zawartość, popularność, linki itp. Tak więc, jeśli Twoja strona jest dobrze zaprojektowana i bogata w treści, będzie w stanie uplasować się wyżej i dostarczyć więcej wysokiej jakości treści swoim czytelnikom.