Zalety i wady Smart Shopping
Z inteligentnych kampanii zakupowych w Google korzysta wiele marek, w tym duże firmy o imponujących budżetach. Reklamy te są łatwiejsze w zarządzaniu, zwiększają wartość konwersji i znacznie zwiększają zasięg. Dzisiaj porozmawiamy o tym, czym jest to narzędzie, jak działa, jakie są jego funkcje, zalety i wady. Przyjrzymy się także sposobom tworzenia inteligentnych kampanii.
Google Smart Shopping: czym jest i czym różnią się inteligentne kampanie produktowe od standardowych
Smart Shopping to kampania reklamowa, która wyświetla użytkownikom odpowiednie reklamy produktów na podstawie ich zapytania, zainteresowań i zachowania.
Jeszcze przed wejściem w interakcję z reklamą użytkownik może ocenić wygląd produktu i przekonać się o jego jakości:
- nazwa;
- cena;
- zniżki, promocje;
- ocena sklepu;
- liczba recenzji.
Dane są uaktualniane poprzez regularne aktualizacje: w ten sposób przedsiębiorcy eliminują niepotrzebne koszty.
Główna różnica między inteligentnymi kampaniami Google a tradycyjnymi polega na tym, że do automatyzacji wykorzystują one technologię maszynową. Uwalnia to reklamodawcę od wielu drobnych zadań, które wcześniej musiały być wykonywane ręcznie w procesie konfiguracji.
Zalety i wady inteligentnych zakupów
Każde narzędzie reklamowe ma swoje wady i zalety. Kampanie Smart Bidding w Google nie są wyjątkiem.
Po pierwsze, podkreślmy zalety:
- Automatyzacja, która ułatwia wykonywanie złożonych, rutynowych zadań. Samodzielnie należy określić jedynie budżet i elementy przyszłych publikacji. Reszta należy do systemu: przewidzi on prawdopodobieństwo konwersji, ustali oferty w oparciu o inteligentną strategię, wygeneruje reklamę w odpowiednim formacie i umieści ją na właściwej platformie;
- Proste, szybkie ustawienia. Skonfigurowanie pierwszego ogłoszenia zajmuje nie więcej niż godzinę. Nie trzeba dobierać odpowiednich grup odbiorców, przypisywać optymalnych ofert dla każdej pozycji ani ustawiać fraz minusowych;
System ten ma jednak kilka wad w porównaniu ze standardową reklamą w Zakupach Google:
- W kampaniach inteligentnych nie ma możliwości ustawienia ceny za kliknięcie dla poszczególnych produktów/kategorii;
- System inteligentny nie pokazuje zapytań do wyszukiwarki, które prowadzą odwiedzającego do witryny, nie można jednak całkowicie wyeliminować prawdopodobieństwa wystąpienia fraz nietrafionych;
- Nie ma możliwości kierowania działań do konkretnych odbiorców: algorytm maszynowy sam wybiera ich z przesłanych list;