Wszystko, co musisz wiedzieć o CTR

ctr

CTR (Click Through Rate) to miara klikalności reklamy (banerowej lub tekstowej) w Internecie. CTR definiuje się jako stosunek liczby kliknięć w reklamę do całkowitej liczby wyświetleń tej reklamy użytkownikom. Wskaźnik CTR jest mierzony jako wartość procentowa (%).

Co to jest CTR — formuła

Współczynnik CTR jest obliczany według następującego wzoru:

(Liczba kliknięć w reklamę) / (Liczba wyświetleń reklamy) * 100%.

CTR jest wskaźnikiem skuteczności reklamy internetowej i zależy od wielu czynników, przede wszystkim od jakości tekstu reklamy i zainteresowania potencjalnych nabywców. Ponadto ważny jest rodzaj reklamy kontekstowej — wyszukiwawcza lub tematyczna. W sieciach tematycznych współczynnik CTR reklamy jest zwykle niższy niż w przypadku reklamy związanej z wyszukiwaniem.

Powszechnie uważa się, że im wyższy współczynnik CTR, tym większa skuteczność reklamy. Dlatego wielu reklamodawców podnosi CTR swojej kampanii reklamowej do rangi najważniejszej, zapominając o prawdziwych celach swojej firmy. Dlatego właśnie liczba zapytań „jak zwiększyć CTR” w Internecie jest wciąż wysoka.

Czasami nie ma znaczenia, czy współczynnik CTR reklamy jest wysoki, czy niski, ponieważ wysoki CTR nie gwarantuje dobrej konwersji odwiedzających, którzy kliknęli link, na kupujących. A w przypadku reklamy brandowej CTR nie ma większego znaczenia — do analizy jej skuteczności potrzebne są inne parametry (np. liczba wyświetleń).

Rekomendacje dotyczące zwiększenia współczynnika CTR reklamy kontekstowej

  1. Jeśli zamieszczasz ogłoszenia na kilka powiązanych ze sobą tematów (naprawa mieszkań, szklenie balkonów, montaż drzwi), utwórz osobne ogłoszenie dla każdego tematu.
  2. Jeśli Twoje ogłoszenie jest abstrakcyjne (wszystko o modzie), dodaj konkrety (ekskluzywne zdjęcia z Tygodnia Mody).
  3. Zmodyfikuj reklamę, podkreślając w każdym tekście inne oferty, które są interesujące dla kupujących — warunki dostawy, rabaty, dostępność nowych modeli, warunki kredytu — i testuj reklamę po kolei. W ten sposób można wybrać reklamę o najwyższym współczynniku CTR i umieścić ją w przyszłości.
  4. Używaj słów kluczowych (terminów wyszukiwanych przez użytkowników) w tytule i tekście ogłoszenia.

Więcej o CTR znajdziesz na https://sempai.pl/blog/ctr-co-to-jest-wspolczynnik-klikalnosci/