Wszystko, co musisz wiedzieć o CTR
CTR (Click Through Rate) to miara klikalności reklamy (banerowej lub tekstowej) w Internecie. CTR definiuje się jako stosunek liczby kliknięć w reklamę do całkowitej liczby wyświetleń tej reklamy użytkownikom. Wskaźnik CTR jest mierzony jako wartość procentowa (%).
Co to jest CTR — formuła
Współczynnik CTR jest obliczany według następującego wzoru:
(Liczba kliknięć w reklamę) / (Liczba wyświetleń reklamy) * 100%.
CTR jest wskaźnikiem skuteczności reklamy internetowej i zależy od wielu czynników, przede wszystkim od jakości tekstu reklamy i zainteresowania potencjalnych nabywców. Ponadto ważny jest rodzaj reklamy kontekstowej — wyszukiwawcza lub tematyczna. W sieciach tematycznych współczynnik CTR reklamy jest zwykle niższy niż w przypadku reklamy związanej z wyszukiwaniem.
Powszechnie uważa się, że im wyższy współczynnik CTR, tym większa skuteczność reklamy. Dlatego wielu reklamodawców podnosi CTR swojej kampanii reklamowej do rangi najważniejszej, zapominając o prawdziwych celach swojej firmy. Dlatego właśnie liczba zapytań „jak zwiększyć CTR” w Internecie jest wciąż wysoka.
Czasami nie ma znaczenia, czy współczynnik CTR reklamy jest wysoki, czy niski, ponieważ wysoki CTR nie gwarantuje dobrej konwersji odwiedzających, którzy kliknęli link, na kupujących. A w przypadku reklamy brandowej CTR nie ma większego znaczenia — do analizy jej skuteczności potrzebne są inne parametry (np. liczba wyświetleń).
Rekomendacje dotyczące zwiększenia współczynnika CTR reklamy kontekstowej
- Jeśli zamieszczasz ogłoszenia na kilka powiązanych ze sobą tematów (naprawa mieszkań, szklenie balkonów, montaż drzwi), utwórz osobne ogłoszenie dla każdego tematu.
- Jeśli Twoje ogłoszenie jest abstrakcyjne (wszystko o modzie), dodaj konkrety (ekskluzywne zdjęcia z Tygodnia Mody).
- Zmodyfikuj reklamę, podkreślając w każdym tekście inne oferty, które są interesujące dla kupujących — warunki dostawy, rabaty, dostępność nowych modeli, warunki kredytu — i testuj reklamę po kolei. W ten sposób można wybrać reklamę o najwyższym współczynniku CTR i umieścić ją w przyszłości.
- Używaj słów kluczowych (terminów wyszukiwanych przez użytkowników) w tytule i tekście ogłoszenia.
Więcej o CTR znajdziesz na https://sempai.pl/blog/ctr-co-to-jest-wspolczynnik-klikalnosci/