Słowa kluczowe – jak odpowiednio je dobrać?
Słowa kluczowe to podstawa pozyskiwania klientów. Ważne jest, aby wiedzieć, jakie słowa kluczowe są wyszukiwane w Internecie, a które przyniosą większy ruch. Słowa kluczowe są istotną częścią każdej kampanii marketingowej, zarówno w mediach społecznościowych, jak i poprzez optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Są również najważniejszym czynnikiem w rankingu Twojej firmy w Google, a także jak duży ruch uzyskasz z danego wyszukiwania.
Czym są słowa kluczowe?
Słowa kluczowe to słowa lub wyrażenia, z których składa się Twoja witryna lub post na blogu. Słowa, których używasz w swoich treściach, powinny być odpowiednie do tego, co chcesz powiedzieć i powinny być używane ostrożnie, aby nie zmylić czytelników. Słowa kluczowe mogą również pomóc w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, czyli w jaki sposób ludzie znajdują Twoją witrynę w Google, Bing, Yahoo! itp.
Jak dobrać słowa kluczowe?
Nie ma idealnej formuły pozwalającej zdecydować, jakich słów kluczowych należy użyć w swoich treściach, ale istnieją pewne ogólne wytyczne, z którymi zgadza się większość ekspertów:
- Używaj słów kluczowych, które są odpowiednie dla Twoich treści i mają dużą liczbę wyszukiwań
- Optymalizuj zarówno pod kątem krótkich, jak i długich słów kluczowych
- Uwzględnij synonimy, liczbę mnogą, skróty, akronimy itp., a także powiązane słowa lub wyrażenia
Najpopularniejsze narzędzia doboru słów kluczowych
Najpopularniejsze narzędzia do wyboru słów kluczowych to Google Keyword Planner i SEMrush.
Google Keyword Planner to bezpłatne narzędzie udostępniane przez Google, które pomaga marketerom znaleźć słowa kluczowe, których ludzie używają do wyszukiwania produktów, usług lub informacji w Google.
SEMrush to płatne narzędzie dla specjalistów SEO, które dostarcza szczegółowych informacji na temat konkurencji w wyszukiwarkach i pozwala zobaczyć, na jakie słowa kluczowe należy kierować.
Ahrefs jest to płatne narzędzie do badania słów kluczowych, które daje dane dotyczące dowolnej witryny lub domeny.