Remarketing kluczem do sukcesu w twojej firmie
Bez reklamy trudno jest funkcjonować w Internecie. Reklamy są wszędzie i często są nieuniknione. Widzimy je na naszych ekranach, w skrzynkach odbiorczych, a nawet w naszych aplikacjach. Remarketing stał się integralną częścią większości strategii marketingu cyfrowego. Jest używany przez wszystkich, od małych firm po globalne marki i można go zaimplementować za pomocą zaledwie kilku linijek kodu. Z tego artykułu dowiesz się, jak działa remarketing.
Remarketing – co to?
Remarketing to forma marketingu internetowego, która umożliwia firmom dotarcie do potencjalnych klientów, którzy wcześniej odwiedzili ich witrynę lub skorzystali z ich usług. Tę technikę można zastosować na stronach internetowych, w mediach społecznościowych i e-mailach. Pomaga marketerom zwiększyć sprzedaż, przypominając potencjalnym klientom o produktach, które oglądali wcześniej. Remarketing jest często używany w połączeniu z marketingiem w wyszukiwarkach (SEM) i marketingiem w mediach społecznościowych (SMM).
Jakie są koszta remarketingu?
Koszt remarketingu zależy od kilku różnych rzeczy. Po pierwsze, istnieją dwa rodzaje kampanii: displayowa i wyszukiwarka. Kampanie displayowe mają wyższe koszty niż kampanie w wyszukiwarkach, ponieważ wymagają zakupu większej liczby wyświetleń, aby dotrzeć do określonej liczby osób. Po drugie, czas, przez jaki klient miał kontakt z reklamą, wpłynie na liczbę wyświetleń, które trzeba kupić, aby mógł ją ponownie zobaczyć. Im dłużej ktoś jest eksponowany, tym więcej wyświetleń będzie musiało kupić, aby mógł go ponownie zobaczyć.
Zalety remarketingu
Remarketing oferuje wiele korzyści zarówno dla reklamodawcy, jak i konsumenta. W przypadku reklamodawców remarketing to sposób na dotarcie do osób, które wyraziły zainteresowanie ich produktami lub usługami, ale nie zobowiązały się jeszcze do zakupu. Może to pomóc im w generowaniu większej sprzedaży i zwiększeniu zysków firmy. Konsumenci również odnoszą korzyści z remarketingu, ponieważ zapewnia im bardziej trafne reklamy, które są mniej irytujące niż ogólne banery reklamowe.