SEO audyt strony internetowej — kiedy jest wymagany?
Audyt SEO strony internetowej to szczegółowa analiza witryny pod kątem błędów technicznych oraz sprawdzenie zgodności z oficjalnymi i nieoficjalnymi wymaganiami wyszukiwarek. Analiza ta pozwoli Ci na podjęcie szeregu działań mających na celu wyeliminowanie wszelkiego rodzaju błędów w projekcie, które uniemożliwiają jego skuteczną promocję w Internecie. SEO audyt to pierwszy i niezbędny krok przed rozpoczęciem kompleksowej promocji. Jest to punkt wyjścia dla wszystkich prac nad projektem. Niezależnie od tego, czy witryna była już wcześniej promowana, czy jest to dopiero młody zasób, przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań promocyjnych należy przeprowadzić audyt.
Kiedy audyt SEO jest wymagany?
- Strona jest na etapie tworzenia lub została niedawno uruchomiona. W większości przypadków twórcy stron internetowych, tworząc nową witrynę, nie dbają o prawidłowe wdrożenie wszystkich niezbędnych elementów SEO. Najważniejsze dla nich jest wykonanie strony zgodnie z koncepcją wizualną projektantów i niezbędną funkcjonalnością. Ale jaki jest sens tworzenia pięknej, szybkiej, przyjaznej dla użytkownika i zazwyczaj drogiej strony internetowej, jeśli bez kompetentnego SEO użytkownicy nie mogą jej znaleźć w sieci? Dlatego przed podjęciem pracy przez programistów (a najlepiej jeszcze przed etapem tworzenia strony) należy przeprowadzić audyt pozycjonowania i uwzględnić wszystkie czynniki niezbędne do promocji strony (warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji SEO np. Sempai). Dopiero potem rozpocznij pełną pracę nad jego promocją.
- Witryna była promowana przez firmę zajmującą się SEO, ale nie osiągnięto żadnych znaczących rezultatów. W takim przypadku należy również rozpocząć od przeprowadzenia kompleksowego audytu SEO projektu. Nie znamy poziomu profesjonalizmu poprzednich wykonawców, ich doświadczenia w promowaniu stron internetowych i wyników. Dlatego należy sprawdzić, czy na stronie nie ma błędów, być może nie zostały uwzględnione ważne czynniki, które wpływają na ranking w wyszukiwarkach.
Analiza obszaru
Oprócz szczegółowej analizy samej witryny należy przeprowadzić dodatkową analizę obszaru działalności i zbadać witryny konkurencji. Pomoże to w określeniu mocnych i słabych stron projektu, co pozwoli na opracowanie dalszej strategii rozwoju.
Audyt zewnętrzny
Ta część audytu obejmuje analizę wskaźników, takich jak aktualna masa linków w witrynie, historia gromadzenia linków, jakość dawców, analiza list kotwic i innych czynników zewnętrznych. Od tego, jak dobrze zostanie zrealizowana strategia link buildingu, zależy prawdopodobieństwo objęcia witryny sankcjami ze strony wyszukiwarek lub uniknięcia tych sankcji. Dlatego bardzo ważne jest dokonanie oceny obecnej sytuacji i opracowanie planu dalszych działań.